- Adresa úřadu
- Úřední hodiny
- Kontakty
- Povinné informace
- Profil zadavatele
- Střet zájmů
- Praktické informace
-
Obecní úřad Svratouch
Svratouch 290, 539 42
- IČO 00271004
- DIČ CZ00271004
- číslo účtu 1144912329/0800
- id datové schránky bvkb372
-
- Pondělí, Středa : 7,00-17,00 hod
-
Jméno funkce telefon mobil email Jana Kaštánková starostka 566 662 335 777 939 176 ou@svratouch.cz Hana Jelínková asistentka 566 662 335 722 149 993 referentka@svratouch.cz Marcela Kalousová ekonom 566 662 335 737 536 095 kalousova@svratouch.cz Stanislav Buchta vedoucí vhj Květuše Pavlíková pracovnice DPS dps@svratouch.cz -
Číslo Název Informace 1. Oficiální název - Obec Svratouch
2. Důvod a způsob založení
- Obec je zřízena ústavním zákonem č.1/1993 Sb. a zákonem č.128/2000 Sb.
3. Organizační struktura - zastupitelstvo obce
- výbory obce
- starosta
- administrativa obce
- podrobné informace zde
4. Kontaktní spojení a úřední hodiny
- Obec Svratouch, 539 42 Svratouch 290
- datová schránka: bvkb372
- pevná linka 566 66 23 35
- starostka Jana Kaštánková:777 93 91 76; ou@svratouch.czTato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
- referentka Hana Jelínková:722 14 99 93; kastankova@svratouch.czTato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
- účetní Marcela Kalousová:737 536 095; kalousova@svratouch.czTato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
- PO, ST:7,00-17,00hod
- ÚT, ČT, PÁ: 7,00-14,30hod
5. Případné platby můžete poukázat na účet číslo - 1144912329/0800 Česká spořitelna
6. IČO - 00271004
7. DIČ - CZ 00271004
8. Rozpočet v tomto a předchozím roce 9. Žádosti o informace - osobně na OÚ v úřední hodiny
- písemně na adresu úřadu
- emailem ou@svratouch.cz
– Dne 1.ledna 2000 vstoupil v platnost zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informací.
– Zákon umožňuje občanům vyžadovat informace o:
- obci jako právnické osobě
- organizační struktuře
- místu, lhůtách a způsobu podání opravných prostředků proti rozhodnutím
- postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů, jakož i veškeré další informace, které nejsou chráněnhé zákonnými předpisy, včetně výroční zprávy za předchozí kalendářní rok o činnosti obce v oblasti poskytování informací
-Mezi informace, které nelze poskytnout patří:
- utajované skutečnosti (§7)
- skutečnosti týkající se ochrany osobnosti a soukromí (§8)
- obchodní tajemství (§9)
- skutečnosti týkající se ochrany důvěrnosti majetkových poměrů (§10)
- a dále všechny údaje a informace, na které se vztahuje omezení práva na informace (§11), jako např. vnitřní pokyny, instrukce, směrnice úřadu, personální předpisy, přestupky atd.
-Náklady spojené s poskytováním informací je zpoplatněno dle Sazebníku úhrad za poskytnutí informací.
-Je-li žádost nesrozumitelná nebo není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve se žadatel ve lhůtě do 7 dnů po podání žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů, vydá se rozhodnutí o odmítnutí žádosti (§14 odst.3 písm.b).
-Písemná žádost, ze které není zřejmé, že je určena obci, kdo žádost podává a identifikace žadatele u žádosti podané prostřednictvím telekomunikačního zařízení (např. elektronickou poštou) se odloží (§14 odst.2).
10. Příjem žádostí a dalších podání - osobně na OÚ v úřední hodiny
- na adrese Obec Svratouch, Svratouch 290, 539 42 Svratouch
- email: ou@svratouch.cz
11. Opravné prostředky -Proti rozhodnutí Obecního úřadu lze podat odvolání prostřednictvím odboru, který rozhodnutí vydal.
-Opravné prostředky se podávají ve lhůtách a způsobem stanoveným obecnou úpravou správního řízení dle zákona č.400/2005 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění pozdějších předpisů, pokud nestanoví jiný postup zvláštní zákon nebo nejde-li o samostatnou zvláštní úpravu (např. zákon č.280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů).
-Jedná-li se o rozhodnutí odmítnutí žádosti o poskytnutí informace, řídí se lhůty pro odvolání ustanovení § 19 zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
-Odvolání lze učinit písemně nebo ústně do protokolu, případně v elektronické podobě podepsané elektronicky ověřeným podpisem podle zvláštních předpisů (zákon č.227/2000 Sb., o elektronickém podpisu).
12. Formuláře - osobně na OÚ v úřední hodiny
- Doporučujeme také stránku Ministerstva vnitra.
13. Návody pro řešení nejrůznějších životních situací - odkaz na www stránky veřejné správy České republiky
- odkaz na www stránky Ministerstva vnitra- občanům
- Návod pro občana- Co mám dělat, když…?
14. Nejdůležitější předpisy - zákonč. 128/2000 Sb
- zákon č. 106/1999 Sb.
- organizační řády a interní předpisy
15. Sazebník úhrad za poskytování informací -Bezplatně jsou poskytovány: - informace poskytnuté formou nahlédnutí do spisu, dokumentu v listinné podobě
- informace poskytnutá ústně nebo prostřednictvím telefonu
- informace, které jsou k dispozici v rámci elektronického zpracování dokumentů v působnosti OÚ a lze provést jejich přímé nakopírování na digitální médium
-Sazebník úhrad za poskytování informací dle ust.§5 odst.1 písm. f) zákona č.106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím a zákona č. 526/1999 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů- tj. nákladů spojených se zpracováním a poskytnutím informace.
– Materiálové náklady:
- kopírovací služby formát A3 (jednostr./oboustr.) 3,- Kč/ 4,-Kč
- kopírovací služby formát A4 (jednostr./ oboustr.) 2,-,- Kč/ 3,- Kč
- tisk na tiskárnách PC černobíle 2,- Kč/ stránka
- tisk na tiskárnách PC barevné 6,- Kč/ stránka
- optický nosič (CD-ROM) 20,- Kč
- doručovací náklady (poštovné) dle tarifů České pošty
-Zpracování, vyhledávání informace
- 30,- Kč za každou započatou čtvrt hodinu práce zaměstnance spojené s vyhledáváním informace
-Úhradu za poskytnutí informace provede žadatel do pokladny obce nebo bezhotovostní platbou na účet obce před odesláním nebo vydáním informace.
16. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb. 17. Seznam příspěvkových organizací - ZŠ a MŠ Svratouch
- VHJ Svratouch
- Profil zadavatele – odkaz www:
- Realizace zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
Zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ukládá veřejným funkcionářům povinnost oznamovat skutečnosti, které umožňují veřejnou kontrolu jejich činností konaných vedle výkonu funkce veřejného funkcionáře, veřejnou kontrolu majetku nabytého za dobu výkonu funkce a dalších příjmů, darů nebo jiného prospěchu, získaných za dobu výkonu funkce, popřípadě finančních závazků, které veřejný funkcionář má.Veřejní funkcionáři podávají v zákonem stanovených lhůtách oznámení o osobním zájmu, o činnostech, majetku, příjmech, darech a závazcích formou čestného prohlášení (dále jen „oznámení“) a jsou evidována v registru oznámení (dále jen „registr“).
Obecní úřad Svratouch je evidenční orgán, který:
vede registr oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích, podávaných veřejnými funkcionáři, vede protokol o každém nahlédnutí do registru, uděluje uživatelské jméno a přístupové heslo k registru po vyplnění a ověření žádosti
Informace pro zájemce o nahlížení do registru
Každý občan má právo na základě písemné žádosti bezplatně nahlížet do registru a pořizovat si z něj opisy a výpisy. Písemná žádost musí obsahovat jméno, příjmení, rodné číslo a bydliště žadatele. Výpisy a opisy evidenční orgán (úřad města) neověřuje a tyto listiny nemají charakter veřejných listin.
Žádost o nahlédnutí do registru – dokument ke stažení
Každému, kdo má zájem nahlížet do registru v elektronické podobě na centrální adrese prostřednictvím veřejné datové sítě, udělí evidenční orgán (úřad obce) uživatelské jméno a přístupové heslo k registru. K tomu vyplňuje žadatel žádost, která obsahuje jméno, příjmení, rodné číslo a místo trvalého pobytu žadatele.
Žádost o udělení uživatelského jména a přístupového hesla k registru – dokument ke stažení
-
Obecní úřad zajišťuje tyto správní úkony:
- Evidence obyvatel – přihlášení a odhlášení k trvalému pobytu
- Ověřování dokumentů, podpisů, výpisy z trestního rejstříku – Czechpoint
Městský úřad Hlinsko zajišťuje tyto správní úkony:
- Matriční úřad
- Vydávání osobních dokladů – občanský průkaz, cestovní pas, řidičský průkaz
- Vydání živnostenského listu, registrace podnikání, registrace samostatni hospodařícího rolníka
- Stavební úřad, finanční úřad, OSSZ
- Vydávání osobních dokladů – občanský průkaz, cestovní pas
VHJ Svratouch zajišťuje tyto služby:
- Údržba komunikací, veřejné zeleně, opravy majetku obce
- Služby pro občany – zemní práce a doprava stroji UNC, V3S kontejner, Zetor
Organizační složky:
- VHJ
- Základní a mateřská škola Svratouch
- Obecní knihovna
- SDH Svratouch